Αρχική σελίδα ΣΕΚ ΑΙΓΙΝΑΣ Υγείας Πρόνοιας

Τομέας Υγείας Πρόνοιας

Ευρετήριο Άρθρου
Τομέας Υγείας Πρόνοιας
Προγράμματα
Εργαστήριο Βρεφονηπιοκομίας
Εργαστήριο: Ιατρικό - Βιολογικό
Όλες οι Σελίδες

 

Τα μαθήματα του τομέα στη Β' τάξη του ΕΠΑΛ είναι:


1. ΜΑΘΗΜΑ : "ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ"

Ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες βασικές γνώσεις Νοσηλευτικής, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη σύγχρονη παροχή νοσηλευτικής φροντίδας.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

(Βασική Νοσηλευτική Φροντίδα Αρρώστου)

Ο σκοπός του μαθήματος είναι ο μαθητής/τρια, να ασκηθεί στις νοσηλευτικές διαδικασίες, ώστε να αποκτήσει δεξιότες για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Νοσηλευτικής.

 

2. ΜΑΘΗΜΑ : "ΒΡΕΦΟΚΟΜΙΑ "

Γενικός σκοπός μαθήματος:

Ο / η μαθητής /τρια μετά το πέρας της διδασκαλίας του μαθήματος θα πρέπει να :

  • γνωρίζει τις φάσεις και τις λειτουργίες της ενδομήτριας ,νεογνικής και βρεφικής ανάπτυξης του παιδιού.

  • κατανοεί τα χαρακτηριστικά της ψυχοκινητικής ,κοινωνικο-συναισθηματικής , νοητικής και γλωσσικής του εξέλιξης.

  • αντιληφθεί το ρόλο της σωστής διατροφής του βρέφους από την πρώτη μέρα της ζωής του για την ομαλή του ανάπτυξη.

  • γνωρίζει το κατάλληλο περιβάλλον διαβίωσης του παιδιού καθώς επίσης το σωστό τρόπο υγιεινής και φροντίδας του.

  • κατανοεί τη σημασία της ηθικής αγωγής του από τους πρώτους μήνες της ζωής του και το ρόλο των κυρώσεων.

  • αντιληφθεί τη σπουδαιότητα του παιχνιδιού και να επιλέγει τα κατάλληλα παιχνίδια.

 

3. ΜΑΘΗΜΑ : "ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ - ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ Ι"

Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες βασικά ανατομικά στοιχεία των συστημάτων του οργανισμού του ανθρώπου και να κατανοήσουν τις κυριότερες λειτουργίες που κάνει το καθένα από αυτά.

 

4. ΜΑΘΗΜΑ : "ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑΣ "

Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των πολυσύνθετο κόσμο της Μικροβιολογίας. Να γνωρίσουν τα γενικά χαρακτηριστικά στοιχεία των μικροβίων.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (Εργαστήριο )

Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν και να αποκτήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώσεις και δεξιότητες που σχετίζονται με την σωστή λειτουργία των Μικροβιολογικών Εργαστηρίων. Να μπορούν να εφαρμόζουν όλα τα μέτρα προφύλαξης που απαιτούνται για την ασφάλειά τους, να παρασκευάζουν θρεπτικά υλικά, και να εξοικειωθούν με τις μεθόδους και τεχνικές που απαιτούνται για την καλλιέργεια, χρώση και απομόνωση των μικροβίων.

 

5. ΜΑΘΗΜΑ : "ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ"

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες βασικά στοιχεία των κατηγοριών των φαρμάκων, τους τρόπους χορήγησης και τους τρόπους δράσης αυτών.

 

6. ΜΑΘΗΜΑ : "ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ"

Ο σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να μπορέσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν κάποια βασικά πράγματα τα οποία θα πρέπει να προσφέρουν σε έναν άνθρωπο που έχει τραυματιστεί ή έχει πάθει κάποιο ατύχημα ώσπου να του δοθεί μια Ιατρική ή Νοσοκομειακή φροντίδα. Επειδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί πολλές φορές είναι μεγάλο η γνώση των πρώτων βοηθειών μπορεί να σώσει και την ζωή κάποιου συνανθρώπου μας. Θα γνωρίσουν τον τρόπο που πρέπει να δράσουν, με ταχύτητα και υπευθυνότητα και χωρίς τον κίνδυνο να κάνουν κάποιο μεγαλύτερο κακό στον τραυματία. Θα κατανοήσουν ότι δεν θα πρέπει ποτέ να επεμβαίνουν για βοήθεια κάποιου τραυματία εάν πρώτα δεν έχουν κάνει τη σωστή διάγνωση, δηλαδή δεν έχουν καταλάβει τι πρόβλημα έχει ο τραυματίας .

 


 

ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
 
Β΄ ΤΑΞΗ
 
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟΜΕΑ
 
ΜΑΘΗΜΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔ.
 
Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας Ι 3 Θ
 
Πρώτες Βοήθειες 2Θ
 
Στοιχεία Φαρμακολογίας 2Θ
 
Στοιχεία Μικροβιολογίας 2Θ+2 Ε
 
Βασική Νοσηλευτική 2Θ+2Ε
 
Βρεφοκομία 2Θ+1 Ε
 
ΣΥΝΟΛΟ 18
 
 
Γ΄ ΤΑΞΗ
 
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
 
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ : ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
 
ΜΑΘΗΜΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔ.
 
Νοσηλευτική 3Θ+8 Ε
 
Χειρουργική-Τεχνική Χειρουργείου 2Θ
 
Στοιχεία Γυναικολογίας-Μαιευτικής και
 
Παιδιατρικής 2Θ
 
Στοιχεία Νευρολογίας-Ψυχιατρικής 2Θ
 
Στοιχεία Παθολογίας 3Θ
 
Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ 3Θ
 
ΣΥΝΟΛΟ 23
 
 
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ : ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
 
ΜΑΘΗΜΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔ.
 
Κλινική Βιοχημεία 2Θ+2 Ε
 
Στοιχεία Αιματολογίας-Αιμοδοσίας 3Θ+3 Ε
 
Στοιχεία Ανοσολογίας 2Θ+2 Ε
 
Μικροβιολογία 2Θ+2 Ε
 
Οργάνωση Εργαστηρίων και Τεχνολογία Οργάνων 2 Ε
 
Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ 3Θ
 
ΣΥΝΟΛΟ 23
 
 
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ : ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
 
ΜΑΘΗΜΑ ΩΡΕΣ/ΕΒΔ.
 
Μέθοδοι Δημιουργικής Απασχόλησης
 
και Τεχνικά Εποπτικά Μέσα 1Θ+2 Ε
 
Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας 3Θ
 
Μουσική-Μουσικοκινητική Αγωγή 2 Ε
 
Στοιχεία Γενικής και Εξελικτικής Ψυχολογίας 2Θ
 
Αισθητική Αγωγή - Θεατρικό Παιχνίδι 1Θ+1 Ε
 
Λογοτεχνία Προσχολικής Ηλικίας 2Θ
 
Οργάνωση Παιδαγωγικού Περιβάλλοντος 2Θ+4Ε
 
Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ 3Θ
 
ΣΥΝΟΛΟ 23


 

Ειδικότητα Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων

 

Είναι η παιδαγωγική ειδικότητα του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας. Απευθύνεται σε μαθήτριες/τές που τους αρέσει η ενασχόληση με μικρά παιδιά προσχολικής ηλικίας (0-6 ετών).

DSC00291 1


Μέσα από ένα ενδιαφέρον και ευχάριστο πρόγραμμα μαθημάτων οι σπουδαστές της ειδικότητας προσεγγίζουν θεωρητικά την προσχολική ηλικία. Επιπλέον, στα πλαίσια του εργαστηριακού μέρους των μαθημάτων αποκτούν αισθητικές εμπειρίες, που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να εκφραστούν με προσωπικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της Αισθητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής, του Θεατρικού Παιχνιδιού και των Εικαστικών, θα έρθουν σε επαφή με το εικαστικό φαινόμενο, θα πειραματιστούν και θα εξοικειωθούν με νέα υλικά και τεχνικές κατασκευών. Με τον τρόπο αυτό προάγουν οι ίδιοι τη δημιουργικότητά τους, αναπτύσσουν τη φαντασία τους, αντλούν ικανοποίηση από τις προσωπικές δημιουργίες τους και αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές τους (διαμορφώνουν σχέσεις και δραστηριότητες αλληλεπίδρασης μεταξύ τους).

Επαγγελματικές δεξιότητες

    Μετά το τέλος των μαθημάτων και την απόκτηση του πτυχίου της ειδικότητας οι μαθητές είναι σε θέση να:

  • Οργανώνουν τους χώρους προσχολικής αγωγής

  • Δίνουν συμβουλές στους γονείς ή κηδεμόνες των παιδιών

  • Εφαρμόζουν τις κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους και προγράμματα  για την ψυχική, κινητική, λεκτική και σωματική εξέλιξη των παιδιών

  • Παρέχουν πρώτες βοήθειες και να ενεργούν αποτελεσματικά σε επείγουσες καταστάσεις

  • Παρέχουν πλήρη φροντίδα σε μικρά παιδιά που τους εμπιστεύονται οι γονείς τους

Χώροι επαγγελματικής απασχόλησης

    Οι εργασιακοί χώροι όπου μπορούν να εργαστούν οι Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμοι είναι:

  • Δημόσιοι και Ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί

  • Ολοήμερα κέντρα προσχολικής αγωγής

  • Κέντρα οικογενειακού προγραμματισμού

  • Κατασκηνώσεις

  • Παιδότοποι

  • Ξενοδοχειακές μονάδες που παρέχουν οικογενειακά προγράμματα (φύλαξη - δημιουργική απασχόληση μικρών παιδιών)

Αλλά, και ως ελεύθεροι επαγγελματίες αναλαμβάνοντας τη φροντίδα βρεφών και παιδιών, των οποίων οι μητέρες εργάζονται.

 

 
 
 
Ειδικότητα Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων
 
Γενική περιγραφή του Επαγγέλματος
 
Οι απόφοιτοι της ειδικότητας αυτής, ανήκουν στο βοηθητικό εργαστηριακό προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων και των διαγνωστικών κέντρων (δημόσιων και ιδιωτικών) και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα Βιοχημικά - Αιματολογικά και Ανοσολογικά Εργαστήρια. Η προσφορά των αποφοίτων αυτών είναι κυρίως τεχνική και αναλυτική.
 
sinthesi iat
 
 
Προοπτικές μετα το ΕΠΑΛ
 
Α΄ ΟΜΑΔΑΣ ΕΠΑΛ
 
1. Για να αποκτήσει κάποιος την ειδικότητα του βοηθού Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων πρέπει να είναι απόφοιτος ΕΠΑΛ.
 
2. Οι κάτοχοι απολυτηρίου Α΄ Ομάδας ΕΠΑΛ, μπορούν να εισαχθούν στα ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, στη Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας και στις Σχολές των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού.
Οι συντελεστές Βαρύτητας για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας καθώς και για τα ειδικά μαθήματα καθορίζονται αντιστοίχως ως εξής:
Ειδικότητα: Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηριών

Νεοελληνική Γλώσσα: 1,5

Μαθηματικά: 1,5

Στοιχεία Αιματολογίας- Αιμοδοσίας: 3,5

Στοιχεία Ανατομίας- Φυσιολογίας: 3,5

Οι απόφοιτοι του τομέα Υγείας και Πρόνοιας των ΕΠΑΛ εισάγονται στα τμήματα:

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ, ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ, ΟΔΟΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑΣ & ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΔΙΑΙΤΙΛΟΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ, ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ & ΕΠΙΣΚΕΠΤΡΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ, ΟΠΤΙΚΗΣ & ΟΠΤΟΜΕΤΡΙΑΣ, ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ & ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ, ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (Σ. Μ. Υ)- ΟΠΛΑ
ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (Σ. Μ. Υ)-ΣΩΜΑΤΑ, ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (Σ. Μ. Υ. Ν), ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ
 
Αντικείμενο Εργασίας
Οι τεχνολόγοι των Ιατρικών Εργαστηρίων εκτελούν το τεχνολογικό μέρος όλων των εργαστηριακών εξετάσεων των ιατρικών εργαστηρίων, στους τομείς που αναφέρονται στο γνωστικό αντικείμενο, κατόπιν ανάθεσης των διευθυντών των ιατρικών εργαστηρίων. Εφαρμόζοντας όλες τις σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους που έχουν σχέση με την εκτέλεση των εργαστηριακών εξετάσεων, αξιολογούν το ποιοτικό αποτέλεσμα αυτών (τεχνογνωσία) και ο ρόλος τους είναι υπεύθυνος και παράλληλος με των άλλων επιστημόνων του εργαστηρίου.
Ειδικότερα:

Δίνουν οδηγίες στους εξεταζόμενους για την κατάλληλη προετοιμασία τους και τη σωστή συλλογή του δείγματος για την εκάστοτε εξέταση.

Δύνονται να προβαίνουν στη λήψη βιολογικών δειγμάτων.

Παραλαμβάνουν τα δείγματα που προσκομίζονται στο εργαστήριο.

Προετοιμάζουν τα προς εξέταση δείγματα.

Παρασκευάζουν όλα τα απαραίτητα υλικά, αντιδραστήρια και διαλύματα.

Επιστρώνουν επιχρίσματα και εκτελούν τεχνικές χρώσεων.

Προετοιμάζουν και ελέγχουν τα διάφορα όργανα και μηχανήματα που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν.

Μετά το πέρας των εξετάσεων, αναλαμβάνουν υπεύθυνα και υπογράφουν την εκτέλεση του μέρους που τους ανατέθηκε στις εργαστηριακές εξετάσεις που πραγματοποιούν.

Επιπλέον, στο εργαστήριο αιμοδοσίας (τράπεζα αίματος) δίνουν οδηγίες στους υποψηφίους αιμοδότες για την κατάλληλη προετοιμασία τους και ελέγχουν αυτούς πριν από την αιμοληψία, αν είναι σε θέση να αιμοδοτήσουν, ενώ κατόπιν μπορούν να αναλάβουν τις επιμέρους εργασίες για την παρασκευή παραγώγων αίματος κ. τ. λ.

Ιδιαίτερα στο εργαστήριο πειραματόζωων, επιστατούν για τη σωστή διαβίωση των πειραματόζωων.

Επίσης συμμετέχουν στο σχεδιασμό των εργαστηριακών χώρων.

Στην επιλογή εξοπλισμού (μηχανημάτων, οργάνων) ενώ επιβλέπουν την ορθή συντήρηση και τον καθαρισμό μηχανημάτων, οργάνων κ. τ. λ εφαρμόζοντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας που προβλέπονται.

Στην επιλογή και την εφαρμογή των πλέον κατάλληλων εργαστηριακών μεθόδων.

Στις επιτροπές προμηθειών αναλώσιμου υλικού.

Στον ποιοτικό έλεγχο των αποτελεσμάτων.

Στην τήρηση αρχείων.

Στις εργασίες και τις ερευνητικές μελέτες που εκπονούνται στα εργαστήρια.

Να τηρεί τι ιατρικό απόρρητο.

 
Επαγγελματικές Προοπτικές
Συμφώνα με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα που έχουν οριστεί με προεδρικό διάταγμα οι απόφοιτοι της ειδικότητας αυτής μπορούν να εργαστούν σε:

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΙΚΑ & ΑΛΛΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΒΙΟΧΗΜΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΝΑΣΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΟΡΜΟΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΝΔΡΟΚΡΙΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΚΥΤΤΑΠΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ, ΚΕΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ Η΄ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ,
ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ & ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ.
 
Β΄ ΟΜΑΔΑΣ ΕΠΑΛ

Οι κάτοχοι απολυτηρίου Β΄ Ομάδας ΕΠΑΛ, μπορούν να εισαχθούν στα ΑΕΙ - ΤΕΙ και σε αλλά εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Εξετάζονται σε 6 μαθήματα εκ των οποίων τα 4 είναι γενικής παιδείας και τα 2 μαθήματα ειδικότητας.
Τα 2 μαθήματα ειδικότητας είναι:

Ανατομία- Φυσιολογία

Αιματολογία- Αιμοδοσία

Τα 4 μαθήματα γενικής παιδείας θα είναι κοινά με τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου. Τα οποία χωρίζονται σε 3 υποχρεωτικά και 1 επιλογής από το μαθητή.
Τα 3 υποχρεωτικά είναι:

Μαθηματικά Κατεύθυνσης

Φυσική Κατεύθυνσης

Νέα Ελληνική Γλώσσα

Το τέταρτο μάθημα το επιλεγεί ο μαθητής από τα πέντε 5 επιλογής που είναι:

Ιστορία

Μαθηματικά & Στοιχειά Στατιστικής

Βιολογία Γενικής Παιδείας

Βιολογία Κατεύθυνσης

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Ο συντελεστής βαρύτητας στα κοινά μαθήματα είναι ο ίδιος με του Γενικού Λυκείου.
Οι απόφοιτοι του τομέα Υγείας και Πρόνοιας των ΕΠΑΛ Ομάδας Β', εισάγονται σε όλα τα τμήματα του 3 επιστημονικού πεδίου (όπως και οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου) και σε όλα τα τμήματα που προαναφέραμε (ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, στη Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας και στις Σχολές των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού).
 
Στο ΕΠΑΛ Αίγινας λειτουργούν εκτός των άλλων, οι ειδικότητες:

ΙΑΤΡΙΚΩΝ & ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ

Την τελευταία τριετία οι υποψήφιοι ελκύονται από τις επιστήμες υγείας, το ενδιαφέρον και οι θετικές προοπτικές του συγκεκριμένου επαγγέλματος σε συνδυασμό με το πρόγραμμα σπουδών και τις σχετικά χαμηλές βάσεις ελκύουν όλο ένα και περισσότερο, χρόνο με το χρόνο του υποψήφιους.

,,,